Monday, December 11, 2017

Pagi yang Indah

Assalamualaikum... dan selamat pagi semua.. lamanya la akk tak bersiaran ya.. almaklumlah akk kan bz dengan tugasan seharian.. selain itu banyak benda nak d buat.. mana lagi urusan anak-anak dan urusan rumahtangga.. hadoiiii.. semua tue dah cukup bz buat hakkakkk tau.. pagi nie saya saja nak kongsikan pengalaman hidup yang bila mana kehidupan banyak di pengaruhi dengan pengaruh Negatif.. itu susah .. sebab apa sahaja yang kita buat yang elok semua dipandang xelok.. jadi nak buat baik pun ada jak orang tak suka dan klu buat sebaliknya pun sama jugakkk... (Ini la ba kan duniawi) tak pernah puas dengan apa yang orang lain ada.

Ingin bercerita tentang sikap manusia nie.. tapi kita sendiri pun buat tak elok tapi ada plak hati tue nak yang dia buat semua tue elok.. so jangan hakimi orang .. sebab kena ingat dunia ini bulat dan berpusing ibarat Road.. hari nie ko d atas esok lusa sepa yang tahu... harap kita sedar!!! lagi satu duniawi nie tak payah la berabis.. coz akhirat yang kekal.. pun kita ndak tau lagi kita d mana. apa yang perlu kita haruslah memaafkan dan mendoakan orang yang suka menganiya orang nie, "ingat kengkawan Dunia ko Lepas tetapi akhirat sana... ko terima la seadanya apa yang ko dah buat dengan orang.

Dunia ko bole lepas.. di akhirat sana ko kejar la untuk memohon kemaafan!!!  (maaf kalau orang tue maafkn.. klu tidak selagi itu la ko d azab) maka berhati-hati la dan tidak payah la nak mengata atau mengumpat orang.. klu nak lagi bagus terus diret to the point kan senang... Ingat orang sabar itu Allah akan bantu and "Good things come to those who wait'... tapi betul kata-kata orang ..Manusia zaman sekarang kurang sabar kerana kita hidup di zaman serba Instat,makanan segera touch n go, semua maklumat dihujung jari anda. 


Ok la dulu karangan cik akk nie ya.. jumpa bersiaran di lain hari







No comments:

Jom Tengok Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sudi-sudikan la Drop Nama Anda di Sini !!!!