Friday, December 30, 2011

Happy New Year 2012!!!

Wahh.. tak kusangka..
hari demi hari
ku lalui.. rupa2nya kini sudah dipenghujung 2011
xlama lg 2012 akan bermula
tetapi kesedihan terasa untuk meninggalkan 2011
kerana bnyk memori yang terukir dalam tahun nie..
selain itu bnyk kenanga2 manis dan pahit
yang dilaluii..
mcm xpercaya je yang tahun baru 2012 akan
bermula ...
Namun, apa yang dapat aku harapkan
semoga cita2 atau angan2 yang diimpikan di thn 2011
yg belum terlaksana akan dapat direalisasikan
pada tahun 2012... Insyahallah
Setiap org ada cita2 dan Azam masing2
begitu jugak aku
dah siap sedia untuk BerAzam...
Kini x lama lg 2011 akan melabuhkan tirainya
diharapkan kedatangan 2012 ini dapat
menguatkan semangatku untuk meneruskan perjalanan
Hidup.. Biarkan segala kesedihan tersemadi di tahun 2011
Mungkin juga 2012 akan menjanjikan
seribu kenangan dan kemanisan liku2 hidup
Insyahallah..
Apa yang pasti .. semua Hamba Allah (Manusia)
akan bertambah pangkat...
hehheehehhe tak gak terkecuali aku..huhuhuhhu
2011
pada aku
Banyak mengajar erti kematangan diri
dan mengenal dunia luar...
walaupun berat untuk melepaskan namun
pemergian 2011 itu sudah pasti
Selamat tinggal 2011
dan
Selamat Datang 2012
Perjuangan dan Kehidupan
Haruslah di teruskan...
selagi Allah masih mengizinkan
Amin...






Wednesday, December 14, 2011

Jom Posing...

Hai-hai Kengkawan Semua..
tgk la gelagatku
semasa jln2 di Bandar Melaka
Bandar bersejarah ... bandar yg penuh dgn lampu2
x kira la lampu jalan atau lampu2 hiasan
Melaka mmg terkenal dgn lampu liplap2
tp sygnya malam tak sempat ambik gambar
siang je.. so layannnn...

Sempat Posing di tepi Keretapi
Lama... sukeeeeeee

Mcm Putri Hang Lipo La...
Siap Posing dgn Kipasss Tangan lg tue

Wah nie tgh berama mesra
dgn Si Rina (nama Burung tue)
Best plak mcm
Jinak sunggu je burung nie
Ngan sya


Kengkawan RTM Se-Malaysia

Potret bersama Kump Zon Selatan,
Zon Tengah, Zon Sarawak & Zon Sabah

Kegembiraan tue terpancar
Setelah menjuarai Pertandingan Sukan
Bola Jaring RTM Semalaysia
2011

Sume muka merah2 setelah
kepenatan bermain
sempat posing

Barisan Penyerang2 RTM Sabah
Mantap Beb!!!

Sempat Berjenaka
setelah penat bermain
di gelanggang Lawan

Sweeet Possing
Geng2 NetBall
RTM 2011

Posing Timeeeeee...

Nah kepenatann udah nie
tp yg pasti posing musti maintein!!!

Jom tepuk tangan
Mau kasih panas dulu baru la best
Blastttttt...

mari ambik dulu semangat
SABAH Sabah.. Gooooooooo

Perlawanan dimulakan
ketika ini team sabah
bertemu Utara...
Cantikkkkkkk

Tuesday, December 13, 2011

Kenangan Bersukan...

Assalamualaikum pembuka kata..
buat kengkawan bloger sume.. rindu sesangat rasanya,
jari jemariku untuk membuat coretan di pagi hari..
setelah seminggu berkampung
di Politeknik Melimau Melaka
akhhirnya kami dari Kontinjen RTM Sabah berangkat
kembali pulang ke Sabah
dengan berbekalkan kegembiraan dan juga
kemenangan yang diraih..
selesai la sudah kegairahan untuk bersukan
hahahahhah.. best rasanya selain bersukan
sempat gak hang out dgn kekasihku dan family angkat
dkt melaka..
walaupun berbagai rintangan dan cabaran
dihadapi untuk meraih kemenangan
akhirnya tercapai gak hajat team Sabah
Mengondol Kemenang 7 Emas ..
glory..glory..glory.. Sabah The Best!!!
Teruskan Pertahanan Atlit RTM Sabah..
"Buli Ba Klu Ko" hihihihiihih
Terbaek... (",)

Gambar2 Terpilih semasa bersukan:

Sweet Moment Wit team Sabah
and Specially My Bee
@ Dewan Politeknik Melimau
Melaka

Slogan
Sukan RTM Se-Malaysia
2011

Kontinjen Sabah
Menerima Cenderahati
Daripada Tuan Rumah Sukan RTM Se-Malaysia
Yang disampaikan Oleh
Dato Seri Utama Dr. Rais Yatim

Ketika Menyambut Ketibaan Yg Berbahagia
Dato Seri Utama Dr. Rais Yatim
Dan Ketua Pengarah RTM
Serta Dip2 Kehormat

Sempat
Posing sebelum Majlis bermula
Santai Gitu.. Kelass!!!

Posing dan gaya2
yg mantap
Puteri2 Bola Jaring Sabah
sebelum memulakan permainan


Thursday, November 17, 2011

Kebahagianku...

Hari nie.. aku tak rasa plak
penat walaupun kami jalan tanpa rehat
tp best je.. adakah sebab aku bersamanya???
..hihihihimalu plak.. tp yg betul
diriku sangat bahagia..
apa lg jln2 dengan org yg kita sayang..
pada saat ini diriku sangat bahgia
terima kasih ya Allah
aku bertemu dgn org yang betul...

Potret Kenangan Bersamanya:
Layannnnnnnnnssss..



Posing @ Desa Cattle
Kundasang Sabah



Sweettttt wit My Bee
@ Kota Kinabalu


Lepak kejap ngan tututu
Di Sutera Harbour
Kota Kinabalu


Kenangan Bersama Nya
santai d Sutera Harbour
Kk


Like this pic...
Sweet Posing wit Him..
Love it..


Wednesday, November 16, 2011

Kehidupan...

RinduNya kenangan terindah
pada 11.11.11 .. saat nie adalah amat membahagiakan
diriku.. coz dapat celebrate bersama2 org tersayang
best rasanya bila kita rasa diri kita dihargai..
Buat Kekasihku yg jauh Nun d Sana
" Terima kasih Bee coz sudi Datang Jauh2
Hanya nak Sambut Bufday Mya"



Niela Chocolate yg diberi Oleh My Bee
Sweettttttttt Sesangat

suke..suke..suke.. wahhhhhhh mcm bermimpi je
bila dapat celebrate sesama ngan
org yg tersyg...
wlaupun dalam kepenatan bersukan
sempat gak celebrate Bufday kat Secrate Recepi
sukanya.. selain kena bw makan dapat lg hadiah2
Bnyaknya.. wahhhh mcm dream je




Thursday, November 3, 2011

Ku Menangis... (T_T)

Hari ini saya sedih sesangat... tak sangka
orang yang saya anggap kawan selama ini.. rupa2Nya
Musuh dalam selimut.. Talam dua Muka
boleh2 plak dia buat fitnah dan mereka-reka cerita
dgn menjual nama kawan sdr untuk
dapatkan PUBLISITI MURAHAN
mungkin saya terlalu awal dan baru dalam Agensi nie
jadi saya tak boleh lg kenal
mana yang baik dan sepa yang jahat.
mungkin juga
pada saya sume yang saya kenal sumenya baik2 belaka,
tp saya lupa bahawa dalam
Agensi nie ada plak bnyk WARTAWAN yang sangat
Kreatif untuk menyunting dan membuat suntingan
cerita Murahan untuk menjatuhkan org lain..
sya sedihh... sangat2..
huuhuuhuhu
Mungkin jugak sebab meka lihat saya nie
seorg hamba yang lemah jadi meka
boleh buat spekulasi sesuka hati
tetapi meka silap..
"Selembut-lembut kertas putih iya boleh melukakan"
Dan " Sebaik2 semut hitam klu dipijak iya akan mengiggit"
itula andaian yang agak
sinonim dgn diriku.. tp heran ya!!!
Apa salah aku pada meka nie..??
sehingga meka boleh aniayah aku sedemikian rupa???
huhuhuuhhu
Astagafirullah Al-azim...
Kenapa??
musti buat keja Fitnah seperti ini..
Kita sebagai org ISLAM kita tau ba apa itu FITNAH
bukan kah kita tau fitnah itu besar dosanya....
Tetapi mengapa kita sering melakukannya
mengapa kita harus mempertikaikan kebolehan kelebihan
orang lain?? tepuk dada tanya selera... atau
mungkin dia
rasa diri meka dah cukup baik..
tp baik2 cam ner pun biarla pada dr sdr ba!!!
klu nak tunjuk pandai pun biarla untuk kebaikan dan utk dr sendiri..
x perlu la melibatkan org lain ba atau menghina kelemahan org..

tak perlu la jual ubat dari meja ke meja ba..
untuk dapatkan
PUBLISITI MURAHAN..
mungkin juga aku bukan manusia yang perfect
" No body as perfect"
tapi aku tak perna pun kacau hidup org
lebih berdosa lagi untuk mengata orang... kerana pada aku
Sume tu bukan pun mendatangkan keuntungan padaku
menimpah bala ada..huhuuhuhuhhu
Dan bila da janji ngan seseorang akan aku tunaikan..
tak tau la kesalahan apa yang aku buat pada meka sehingga
org2 disekelilingku ndak suka lihat aku bahagia dan gembira
ada jak angkara jahat mereka nak buat pada ku spt
mula menabur buih2 fitnah seperti buih2 sabun di udara

Ya Allah sesungguhNya aku berlindung d bawa Arasmu
Hindarila dan Peliharala diriku dari angkar jahat...
sedihhhh..sedihh..sedihhhhh...
Napa???
musti dengki saya nak kawan ngan sesiapa
tuk hak sya.. teda sepa yg boleh halang pun..
Entah la mengeluh dan Istighfar je la penemanku ketika ini.
klu nak diteruskan lg... hati aku sangat2 sedih dan kecewa...
saya sedih bukan kerna sya SALAH..
saya sedih keran SESEORANG???
coz mungkin juga saya akan kehilangan seseorang yang
aku rapat " Kekanda Deek " saya sedih coz gitu lama
saya nak kenal dia.. tetiba plak ada masalah yang merenggangkn
persahabatan kami..
Apalah salahku??
Ya Allah.. kenapa la hamba mu ini sentiasa
je dilanda masalah ....
setiap apa yang ku syang pasti akan dirampas atau
dirosakkan oleh org lain...
setiap kali aku mendekati orang yang aku sayang pasti
ada penghalangnya...
Apa2 pun aku redah dengan ketentuanmu
Ya Allah SesungguhNya
engkau yang mengatur segala2nya pada Hamba mu ini
Kuatkan la Imanku Ya Allah..
pelihara la aku dari anasir2 jahat
Amin Ya Rabbal Alamin...

Renungan Bersama...


video


Monday, October 31, 2011

Kisahku Di Pagi Isnin...

Aduiiiiiiii Ngantuknya..ZZZZZZZZZzzzzz
rasa mcm malas je bangun pagi nie
tp bila fikir tugasan di ofis blm siap
laju je bangun mandi n solat
Ingatkan masih Ahad jd boleh la malas2an d katil
rupa2nya hari bekerja la plak
Ermmmm...

Tapi hari nie aku suka coz
awal lg aku sampai di ofis, jd ada masa tuk
menjamu sarapan pagi... Nikmatilah Secawan Nescafe
bersama Roti Gardenia.. Nyum..nyum..nyummmm
walaupun sarapan ringkas tp sedap
dan mengenyangkan.. sya sukeeee...

sya juga telah menanam azam
untuk melangsingkan badanku
yang semakin bulat nie...
rasa tak nak je makan2an berat di awal pagi
biar la mkn kuih2 atau biskut2 kering
je..huhuuhuh makan berat kenala d ambil
pada Pukul 11.00am supaya
x menjadi isi dan akan membawa kepada
kegemukan...

Chayok2.. sya pasti boleh
dapatkan berat badan yang lama,
berat badan yg ideal..
sya akan berusaha...

"Usaha Tangga Kejayaan"



Wednesday, October 26, 2011

Jalan-jalan Cuti Dewali..

Syukur Alhamdulillah
terisi gak cuti aku hari nie.. coz kanda bw gi jalan2
makan angin di sekitar kota Kinabalu
sempat singgah d gerai kelapa bakar
menu yang best makan puding kelapa la..



best sedap sesangat Nie la rupa
Puding Kelapa



sambil mkn kerang bakar
ermmmmmmmm.. mmg best la..
aku rasa semalam keja ku asyik makan je
mcm mana la nak kecik kan badan.
huhuhuhuuhuh.. susah gak ati nie
coz ramai dah kengkawan
tegur yang badan sya nie dah naik..aduiiiii
tak abis makan kat Gerai tue singgah lg kat
Restoran Senario Alamesra, Kota Kinabalu
untuk menjamu minum petang,
setelah
penat berjalan2 d butik JAKEL.
yang lucu kami balik2 sesat jalan..hahahahhah
tp bahagia.. hihihihiih
bila dapat kuar jln2 ngan kanda



Nie la makanan yang sedia di hidang..
arkkk.. Kenyang nyer perut petang nie...
elok sangat la tue
balik umah dah tak perlu makan malam...


Sunday, October 16, 2011

Sepetang di Tanjung Aru... 16/10/2011

Ahad yang indah..
hari nie walaupun penat seharian di CP-Bowling
coz ada ikut tournament persahabatan dengan
Jabatan Perpaduan Negeri Sabah (JPNIN)
mmg enjoy sangat2 coz sume kena support..
best gak main bowling coz boleh eratkan silaturahim
dgn org2 JPNIN.. enjoy.. sya suka
coz nampak ada persefahaman antara
Media dgn JPNIN.. best rasanya main Bowling
walaupun badan rasa sakit sedikit.
walaupun team kami tak menang tp skrg2nya masuk gak
Ke-Final...
Best gak walaupun penat main dan kalah
skrg2nya dapat gak Hadiah saguhati
Syukur.. setelah penat main bowling
kami ngan kekanda tercyg sempat lg
Hang Out di Pantai Tg Aru..
lepak2 sambil makan2 jagung dan buah2an
huhuhuhu enjoy sangat2
Sya harap hari2 akan datang sma
seperti hari ini.. Insyahallah
nie la kenangan yang sempat kami
rakamkan sbg tanda kenangan bersama
yang akan ku ingat buat selama2nya...



Peace ... best View
Tg. Aru diwaktu petang



Wit MyFren Nelly..
SuperBowling...Okt 2011



Baling Je.. jatuh tak jatuh lain ceta..
hihihihihi



Nie la Bola Bowling aku yang membawa tuah
Kekalahan huhuhuhuuhuuh..



Team Super Bowling 2011
JPNIN Vs MEDIA


Thursday, September 8, 2011

Diriku Seadanya...

Kenapa setiap kali orang pandang aku
akan bertanya " Kamu ada masalah
atau pun teda..??? kenapa raut wajahku nie selalu
sangat ker nampak ada masalah ... tp pada hakikatnya
sume org pun ada masalah...
tak kira la masalah besar atau pun kecil..
mgkn juga fitrah dari Allah yg memberi aku
raut wajah mcm nie.. huhuhuhuhu
tp sekurang2nya aku bersyukur sangat2
kerana mempunyai wajah dan tubuh yang cukup sifat
Alhamdulillah...

Sejak aku berjumpa seorg Hamba Allah nie
hati aku happi je.. tapi kadang sedih pun ada
Kenapa?? adakah sebab dia sangat perihatin
pada aku.. atau sebab kadang dia suka gurau2 n mengusik aku..
tp aku bahagia coz punyai kengkawan yang baik2 disekelilingku
aku juga bersyukur kepada Allah kerna selalu
mempertemukan aku dengan org yang baik2
Alhamdulillah... syukur ya Allah...

tp sampai hari ini, saya tak kenal lg diri sya
yang sebetulnya.. coz ramai kengkawan sya ckp
sya nie seorg yang baik tp xsyg diri
dan mudah sangat simpati ngan org lain...
tp kebaikan tue salah tempat dan tak sepatutnya.
coz meka selalu kata sya seperti sebatang Lilin
yang sanggup membakar diri hanya tuk menerangi atau
membahgiakan dan mengembirakan org lain..
sedangkan diri sendiri
terpaksa menderita atas kebahgiaan org lain??
Sya rasa keliru ngan AYAT2 yang kawan sya ckp..
sya tak tau la pada sya selagi sya masih mampu
untuk membahgiakan org dan org2 disekeliling,
sya rasa bahagia dah .... sangat baik dah tue...
Coz pada sya
" Biarla org buat jahat dengan kita,
yg penting kita balas dia dgn kebaikan"
mgkn dia bencikan kita
tp ada ramai lg org lain yg akan sayangkan kita
betul tak????
kena ingat juga.. dia dunia yang serba Moden dan
Sebagai Umat Nabi Muhammad di Akhir Zaman ini
Allah akan memberi balasan kepada kita
secara TUNAI ari nie ... itu harus ingat!!!!
Jadi kena la beringat tak ada untung kita buat jahat..
Pada sya nie la diriku apa adanya..
dan terimala aku apa adanya .... Sekian ..

sekiranya
ayat2ku nie ada tersasar ..
"mungkin yang baik itu dtg dari Allah
Yang xbaik dan ada kelemahan tue atas kesilapan dari diri
sya sendiri...




Monday, September 5, 2011

Raya Oh Raya...


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN

........................
Hari nie dah masuk 6 syawal..
hari nie aku dah mula berkerja
walaupun hari nie dah masuk kerja tp perasaan
tue masih lg mood2 cuti raya...
hapi je menyambut hari lebaran pada tahun nie
walaupun jauh dari org tercayang namun mood raya
sentiasa segar.. sehingga kan nak masuk kerja
pun masih lg ada perasaan kemalasan melanda
aduiiiiii.. nie la klu tak puas2 lg nak g attand umah2
kengkawan yg tengah hangat dengan
umah terbuka (Open House)
huhuhuhu..

pasti ramai lg kengkawan kat luar sana yang masih
sambung cuti n masih beraya sakan...
wahhhh bestnyer sambung cuti...
bestnya cuti.. bestnya tido.. sume best
coz klu cuti tak perlu fikir pasal
keja.. yang menimbun..huhuuhuhuh

Rasa-rasanya Raya tahun nie tempat yg paling jauh
aku g beraya d umah kawan seofis ..
dier wat open House kat kg dia
Di kg. Takis Papar... dan paling dekat
Umah jiran kat sebelah umahku je
heheheheh .. tp best gak walaupun hanya
beraya dengan kuih raya.. skrg2nya
dapat mengeratkan hubungan Silaturahim
hheheheheh...

Raya Owh Raya.. memang best gak beraya..
selain dapat cuti seminggu
huhuhuhuuh... dapat jua berjumpa sanak sedara dan
kaum keluarga yg jauh... best dapat kumpul ramai2
pas tue dapat sembang sama2..
dapat Ziarah Menziarahi .. kengkawan

tetapi dalam2 kita bergembira menyambut raya nie
jang plak lupa tuk kerjakan Puasa sunat di bulan Syawal
yang dipanggil Puasa 6.. hihiihih
itu wajib lah dikerjakan..

Ok la dulu kengkawan
Jom buat keja.. dulu daaaaaa la layan blog tue...!!!




Friday, August 12, 2011

Con kk d amor

salam wat blogger semua....
pertama kali catitan ku di blog kekasih ku....
selama 28 tahun ku hidup, ini adalah pengalaman pertama ku berpuasa
di negeri di bawah bayu..

selama 28 tahun juga ku hidup, inilah yang pertama
kali menyambut kedatangan ramadhan bersama kekasih ku....


walaupun juadah yang simple, tapi bagiku sangat2 bermakna kerna
bersama yang tersayang......
di hening pagi ini, ku rasakan seakan bermula perjalanan hidup ku yang baru, dan
insyaallah, dengan berkat dari NYA, dan restu kedua famili kami,
hujung tahun ni, bersatu la paduan cinta kami n bakal bermula lah
epik perjalanan hidup ke alam perkahwinan...

disaat waktu berlalu......,
ku perhatikan sekeliling ku....,
waktu ibarat terhenti seketika....,
lantaran melihat kekasih ku menyuapkan rezeki ke mulutnya...
sambil menikmati keenakan makanan sahur,
aku hanya tersenyum melihatnya, dan hatiku berkata,
'aku bahagia, aku bertuah kerna memiliki mu,
kerna dikau tidak pernah sekali merungut apa adernyer
pemberian ku pada mu....,
dan aku berjanji, aku kan sentiasa ada bersamu...,
menghargai kehadiran mu dalam hidupku...,
selalu dan selama2 nyer...'

terima kasih sayang....
kerna menghidupkan semula hati ku yang hampir mati..,
ku bersyukur pada mu Tuhan...,
kerna menemukan ku dengan dia...,
tiada apa pun yang mampu ku berikan...,
hanya secangkir kasih...,
dan secalit ikrar...,
bahawa aku,
berjanji akan menjaga mu,
menerima mu seadernyer ciptaan Ilahi,
tak kan tinggalkan mu tatkala ku senang,
tak kan lelapkan mata tat kala dirimu kesusahan,
mengajar dan membimbing mu ke jalan yang diredhai,
dunia,
n,
akhirat sana........
insyaallah....

setakat ini saja lah catitan singgah sahur yang paling bermakna
dalam hidup ku...
sampai masa, dengan keizinanNYA.....

DOAKU SENTIASA WAT KEDUA FAMILI KITA, AGAR DIPERTEMUKAN
DALAM KEBERKATAN NYA....

salam rindu dari ku......,
hanya untuk mu sayangku....... aznah...

Sunday, August 7, 2011

Bahagianya ari nie..

Hari nie dah 8 Ramadhan
dan tak lama lg aku kan bertemu kekasih atiku nie
huhuhuu bestNyer.. dapat jumpa
sya rindu bangat ba ngan bb
Bile dah jumpa nanti bole
sungkai sesama n bole jln2 bersama
nak cr persiapan raya pun bole cr sma2
terima kasih ABANG
coz sudi dtg dr jauh hanya tuk nak berbuka pose ngan sya.
sayang bb sangat2.. bole la bawa
bb jln2 d BAZAR kat kota kinabalu nie...
hihihihi bestnyer.. bahagianya atiku...
dapat berbuka pose ngan org tercinta
muahhhh.. i Loike..
hihihihihiih..



Saturday, July 30, 2011

Lawatan sambil Beramal ker Rumah anak-anak Yatim Darul Bakti Di Kota Belud, Sabah

30hb Julai 2011
Persatuan PUSPANITA RTM SABAH
telah menanjurkan untuk membuat lawatan
ke Rumah anak-anak Yatim di Kota Belud, Sabah
dalam perjalanan ke tempat tersebut mengambil masa
lebih kurang 1 Jam
tepat 12.00 PM akhirnya
kami selamat gak sampai ke destinasi yang
di Tuju.. heheheh rupa2nya kami da lama kena tunggu
bahagia je ati bila dapat tgk anak-anak nie...
tersentuh atiku bila melihat
sorg budak lelaki nie..
sedih tetiba atiku.. tak tau kena..
rupa2nya bnyk lg org yang lebih memerlukan d luar sana
dan kta harusla berterima kasih dan bersyukur
kerana kita masih lg ada ibu dan ayah
dan masih lg hidup dalam keadaan
yang sederhana
berbanding anak2 ini yang amat2 memerlukan kasih sayang
seorang ayah... huhuhuhuuh
dalam berama mesra sempat gak menghiburkan
hati, bila melihat kanak-kanak gembira dan keriangan
bermain game yang kami kendalikan
untuk menghiburkan mereka.
Juga d hiburkan oleh Band dari RTM
yang didatangkan khas oleh RTM Sabah
lg best jamuan makan tengahari
ditaja oleh YB dari Kota Belud Sabah
huhuhuhu Nyaman gak makan
yummmmmmmm



Nie la gelagat2 anak-anak d Darul Bakti
dengan semangat kerjasama
mereka dapat gak menghasilkan game kreatif
berbentuk org2...




Kanak-kanak ini sedang berkerjasama
untuk mencari jalan penyelesaian
untuk menang dalam game
yang diadakan



Nie la gelagat dan posing yg sempat
d ambil bersama kanak2 ini...
best layan kanak2



Nie la budak yg tue .. yang bila saya tengok
tersentuh atiku melihatnya
sedihhhhh kecik lg dah d antar
kerumah anak2 Yatim..
huhuhuhuhuhu



Kenangan bersama-sama anak2 yatim dan
pengasas rumah anak-anak yatim Darul Bakti
..................



Jom Tengok Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sudi-sudikan la Drop Nama Anda di Sini !!!!