Friday, December 20, 2013

Bengkel Bersama Penulis Bestseller Zamri Mohamad

Alhamdulillah.. sya telah diberi kesempatan oleh DIA YANG MAHA KUASA LAGI PERKASA, untuk menghadirkan diri ke Bengkel Seharian Bersama Penulis Bestseller dalam buku pengurusan dan juga Novel. Walaupun pada ketika itu saya rasakan saya nak masuk dalam Bengkel nie hanya untuk mencukupkan kursus tahunan saya!!! Bengkel ini adalah anjuran Perpustakaan Kementerian Pengangkutan dengan penceramahnya ialah Tuan Zamri Mohamad. Tujuan sya nak masuk bengkel nie pun sebab bos saya arahkan untuk masuk coz tahun depan kami kena siapkan Buletin Kementerian so saya pun dengan rela hati menghadirkan diri dalam bengkel nie walaupun pada hakikatnya saya nak hadiri hanya untuk mencukupkan hari kursus. Tetapi berlainan sedikit bila saya dah masuk dalam bengkel nie rasa macam seronok je dan terasa bertuahnya diri ini coz berkesempatan mengikuti Bengkel Penulisanini yang menyebabkan terus terbit dari hati tue ingin jadi penulis Blogers yang baik walaupun selama nie saya asyik kekurangan idea untuk mengarang dalam blog saya. Bagi saya mengikuti bengkel nie adalah untuk mencari idea dan peluang yang baik untuk mempelajari cara penulisan dan penerbitan yang baik, bagi penghasilan buletin ... blogers dan novel walaupun pada hakikatnya sya tak pernah bercita-cita nak jadi seorang penulis cukup sekadar jadi blogers yang baik.

Semalam tuan penceramah sempat berkongsi Ilmu bagaimana cara –cara menjadi penulisan yang baik dan bagaimana nak dapatkan idea untuk memulakan dalam penulisan. Penceramah nie memang baik suka sharing dan penerangan pun jelas dan mantappppppppppp gitueeeeee... dalam bengkel nie dia suka sharing cara teknik penulisan untuk menghasilakan sebuah buku untuk diterbitkan di pasaran. Antara cara-caranya ialah Read Writing, Co Writing, Rofe Writing, Pre Writing, Writing, Re Writing. Tue la teknik penulisan yg penulis guna untuk mendapatkan penulisan yang baik.. sedikit potret yang sempat di rakam untuk hiasan blogku  ini... Terbaek la.. hihihihihihihihiiiiiiiiiii.

                         
Bergambar dengan Tuan Penceramah dan juga peserta
Bengkel Penulisan Tuan Zamri... Ni la Bakal-bakal Penulis yang berbakat besar...

                                           
Sempat je Posing ngan Tuan Zamri
Penulis Bestseller Malaysia!!!
                           
Ni la antara hasil karya-karya yang dihasilkan oleh bakal penulis
novel dan Pengurusan yang dihasilkan dalam masa 30 minit
oleh para peserta bengkel.

                            
Nie la hasil nukilaku ketika mengikuti Bengkel Penulisan Bersama
Bestseller Malaysia... Zamri Mohamad
Buku yang sempat aku lakar
menjadi contoh plak tue...!!!


No comments:

Jom Tengok Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sudi-sudikan la Drop Nama Anda di Sini !!!!